VITAMIN BUKAN LAGI PILIHAN??

Assalammualaikum korang,
pasai pa plak Kak Nab Kata vitamin bukan pilihan? Sebab zaman skang ni vitamin ni dah jadi satu keperluan. Walaupun kita dah makan dengan seimbang dan bersenam tapi still tak cukup ke? KENAPA yer agak- agaknya?

Makanan paling asas yang memang semua orang Malaysia makan dah tentulah nasi kan. Nasi lemak, nasi ayam, nasi kerabu, nasi dagang, nasi tomato, nasi arab semua pon nasi. tetibe terasa lapaq.. Dalam sehari mesti nak makan nasi jugak- jugak. kan?

Zaman dulu kena tunggu hampir setahun baru boleh tuai padi. Tapi bila dah teknologi makin moden ni padi boleh dituai sehingga 4 kali setahun!. Dari segi pengeluaran beras mungkin berjaya lah nak tampung keperluan kan. Tapi adakah tanah tu cukup masa nak kembalikan nutrisinya ??. Penyudahnya kita makan dapat kenyang ..tapi nutrisi makin berkurangan. Ini baru bab padi dan nasi. Apa cerita pulak dengan ayam, buah, sayur??
beras, padi, keperluan vitamin, makanan tambahan terbaik, kenapa perlu makan vitamin

Macam- macam menu ayam kan. Ayam masak merah, ayam percik, rendang ayam, ayam masak kicap, ayam masak lemak cili api, ayam bakar (sihat sikit) ..hihi. Tapi ayam suntik?? erkk seram kan. Selamat ke persoalannya?. Di sinilah perlunya vitamin yang betul untuk nyahtoksin bahan- bahan lebihan yang tak diperlukan badan.

Buah- buahan dan sayuran pula dah selamat kena sembur racun perosak dan wax lagi nak bagi nampak cantik dan tahan lebih lama. Sebagai contoh, buah- buahan akan berkurangan nutrisi selepas dipetik. Jadi cuba anda bayangkan bila ditambah pula dengan wax dan semburan itu?? nutrisi bertambah kurang jadinya. Di sinilah kita perlukan vitamin sebagai pelengkap nutrisi dan menampung lompong- lompong kekurangan nutrisi dalam badan.

Bagi anda yang nak dapatkan Vitamin Terbaik dari Shaklee whatsapp Kak Nab di 013 3860068.

Apa yang kita makan mencorakkan kesihatan kita.

Kak Nab

A WAHM of a boy and a girl .Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment