MAKANAN SUNNAH DAN VITAMIN SHAKLEE

Bercerita mengenai Shaklee sebagai vitamin ni memang ada yang tak setuju nak ambil vitamin . Jawapan paling standard ialah "Saya makan makanan sunnah", "makanan sunnah lagi bagus dari vitamin- vitamin ni".Memang bagus dan terbaik.Tahukah anda vitamin shaklee pon ada di antaranya yang mengandungi makanan sunnah??

Sebelum kita masuk bab vitamin Shaklee pon ada makanan sunnah.
Jom kita fahamkan apa itu sunnah Rasulullah Saw. Sunnah itu maknanya cara atau amalan. Sunnah Nabi bererti cara Nabi atau kebiasaan Rasulullah dari segi kaedah, perilaku dan perjalanan hidup.

Cara Makan Nabi?? atau Sunnah Makan Nabi??
Rasulullah tidak makan makanan darat dan laut dalam masa yang sama. Tapi kita makan jer nasi lemak, ada telur rebus , telur mata , tabur pulak dengan ikan bilis goreng. nahhh.. 
Pergi kedai mamak order Roti Sardin.. wahh selera makan.. tapi dalam tu ada telur ada ikan sardinlah of coz kan nama pon roti sardin. Sekali lagi makanan laut dan darat dimakan dalam waktu yang sama. 

DALAM VITAMIN SHAKLEE ADA MAKANAN SUNNAH?? BTOL KE??
Jom belek balang mealshakes. 

Acacia Gum atau Al Manna atau Arabic Gum merupakan sejenis getah yang keluar dari pokok Acacia Senegal dan Acacia Sayel berbentuk kristal yang banyak terdapat di Negara Sudan. Di negara Arab ia digelar "Bread from Heaven".

Firman ALLAH SWT dalam Surah Al- Baqarah yang bermaksud:
" Dan kami telah menaungi kamu dengan awan ( panas matahari di padang pasir ) dan kami turunkan kepada kamu "manna dan salwa", ( serta kami berfirman ); Makanlah dari makanan yang baik yang kami telah kurniakan kepada kamu", dan tidaklah mereka menganiaya kami ( sebab mereka kufur nikmat itu ) tetapi sebenarnya mereka adalah menganiaya diri sendiri.

Surah Al-Baqarah Ayat  57.
-

Vitamin Shaklee yang mendapat sambutan hangat yang satu ni lagilah memang terang- terang ada bukti dalam Al- Quran. Vitamin apa tu??

Tonik anti- aging terbaik yang boleh sampai sehingga ke peringkat selullar DNA satu- satunya dihasilkan oleh Shaklee iaitu VIVIX mengandungi ANGGUR MUSCADINE. Sekali lagi Anggur adalah makanan sunnah. Disebut berkali- kali tentang anggur di dalam Al- Quran. Nak tahu Cerita mengenai bukti kehebatan anggur dan sebab apa diulang banyak kali dalam Al- Quran perkataan "anggur">> BACA DI SINI


Immune Booster Shaklee iaitu NUTRIFERON yang sememangnya dihasilkan daripada sumber semulajadi, tetapi tahukah anda salah satu kandungan NUTRIFERON SHAKLEE adalah BIJI LABU. LABU seperti yang kita tahu adalah salah satu daripada makanan kegemaran Nabi. 




Vitamin Shaklee diperbuat dari sumber semulajadi, selamat dan terbukti secara klinikal. Lengkap dengan Landmark Study yang diakui oleh pihak ketiga. Dan ada juga yang siap dah ada makanan sunnah di dalamnya. Kesan makan Shaklee macam mana?? Anda kena cuba sendiri baru tahu hasilnya :-).

.
Nak Order Vitamin Shaklee?? 
Whatsapp jer Kak Nab di 013 3860068


Kak Nab

A WAHM of a boy and a girl .Alhamdulillah.

1 comment: