8 Cara Kempiskan Perut Anda Dengan Mudah

Kita  selalu bercakap pasal diet dan senaman untuk sihat dan mengawal lemak dalam badan. Tetapi yang lebih penting ialah cara dan amalan hidup seharian kita yang betul (sesetengah orang sibuk dan tak pernah fikir)


Asben penah baca dan google sikit pasal cara kempiskan perut tetapi bukan berkaitan program diet atau senaman khas. Hanya cara mudah dan semulajadi yg orang dulu-dulu memang amalkan iaitu cara  hidup seharian kita. Kadang-kadang motivasi diri memainkan peranan kenapa kita perlu jaga badan dan kekal sihat. Ini  perlu setiap hari!

Ok la, berikut kami senaraikan cara kempiskan perut yang anda perlu cuba hari ini juga:

#1.  Makan jika betul-betul lapar *bukan sebab lauk nampak sedap
tips ni agak susah bagi orang yang makan bila hepi atau sedih. huhu.. lagi-lagi peti ais dan kabinet dapur penuh dengan chips, chocolate atau snacks. elakkan simpan semua stock tu bila ke pasaraya!
Baik makan buah atau minum air kosong segelas jika nampak semua tu. haha

#2. Tidur yang betul dan cukup
semua orang perlu tidur, tapi bila dan macamana tidur tak pernah nak susun aturkan. tempat tidur mestila bersih seperti mana Hadis Nabi SAW . waktu tidur yg disarankan dari 9malam hingga 4pagi. Cuba dulu. Pasti anda dapat kelebihannya.


#3. Makan sarapan yang bagus
Permulaan hari anda perlu makanan yg berkhasiat . Plan la sikit apa nak makan agar tak sarapan ala kadar atau ikut mana sempat je. tu yang jadi makanan pagi penuh dgn GULA. bagi ada  semua yg bagus macam protein, karbo dan vitamins  atau minerals.

#4. Dinner mesti 3 Jam sebelum tidur
kalau tidur jam 10, makan malam jam 7. Plan aktiviti kita. bila tidur lps makan, metabolisma badan slow dan akan kumpul semua jadi lemak saja. (bergantung kepada org tertentu jugak)

#5. Mesti ada partner utk regular senaman anda
cuba check senaman PACE. ianya 12 minit sehari (1kali setiap 2 hari). partner anda akan motivate untnk reach target dan share progress anda.

#6. Makan dengan betul
kunyah, kunyah, kunyah . Pilih tempat anda makan supaya tidak rush. Suasana yang releks dpt membantu anda kunyah dengan betul. Nutrien dari makanan akan diserap dengan baik. Tips ini juga membantu sistem penghadaman anda. Mulakan harini.

#7. Elakkan MSG!
Masalah utama kita,  hampir semua makanan mengandungi MSG (WIKI) .Mungkin semua makanan diproses semula ada kandungan MSG ini. Ia memudaratkan dan membantu badan anda menyimpan lemak. jadi elakkan jika mampu! Masak sendiri dirumah dan kurangkan makan di kedai. So anda tahu apa yang anda makan berkhasiat.

#8. Makan banyak kali bukan banyak-banyak sekaligus
Jangan order big plate jika di kedai makan. Membazir juga kalau tak larat nak habiskan. Makan dalam portion yang kecil lebih bagus dalam satu masa. so makan 3 kali sehari jadi 5-6 kali dengan pinggan kecil. Perut lebih berterima kasih kepada anda mungkin nafsu makan tidak. Pilih lah.

Kajian menunjukkan  resveratrol dapat membantu mengurangkan sel lemak dalam badan terutamanya di bahagian perut dan pinggang kita , dan ia juga membantu metabolisma badan supaya lebih baik.

Bahan utama dalam VIVIX iaitu Polygonum Cuspidatum (Japanese Knotweed) adalah tumbuhan sumber utama kepada bahan RESVERATROL yang juga terdapat dari ektrak kulit dan biji anggur merah. 

Resveratrol mengandungi bahan polifenol dan antioksidan yang dapat membantu untuk melambatkan penuaan, merendahkan kolestrol, meredakan tekanan darah, meningkatkan tenaga berterusan dan juga dapat membantu mengawal berat badan.

Kajian makmal telah membuktikan Resveratrol melawan penuaan di peringkat selular, mengaktifkan tindakan genetic  (DNA) untuk mengawal atur tindakbalas dalam badan yang normal.



Whatsapp "VIVIX" ke 013 3860068

bersama- sama kita jadi lebih sihat..



Nabisah Bibi Imbichi
Pengedar Shaklee Berdaftar
(Sid: 1215924)

Kak Nab

A WAHM of a boy and a girl .Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment