UNTUK BACAAN WANITA SAHAJA: CARA RAWAT MASALAH KEPUTIHAN DENGAN CEPAT!

PERHATIAN!! HANYA WANITA SAHAJA BOLEH BACA LEBIH LANJUT YER .


Kepada wanita yang mempunyai masalah keputihan yang tak terkawal dan kadang sehingga gatal dan berbau adalah sangat tidak selesa. Bila dah gatal dan bertukar warna kehijauan tu adalah salah satu petanda keputihan yang tidak normal dan mungkin juga sudah terkena jangkitan. Haruslah tidak boleh dibiarkan begitu sahaja.

apa sebenarnya punca- punca berlakunya keputihan. Kalau kita boleh elak lebih elok kita ambil peduli dari sekarang kan??


Kurang makan makanan berserat.
Makanan berserat seperti buah dan sayuran. Sangat perlu makan buah dan sayur hari- hari. Tapi kadang tak makan jugak kan? 




Tinggi kadar gula dalam darah.
Sering minum dan makan yang manis- manis. Memang sedap kan makan manis- manis ni. Lagi- lagi pegi kedai mamak order teh tarik segelas. pastu makan pulak roti canai. adoiiii memang sedap kat tekak....tapiii kesihatan dalaman belum tentu lagi. 


sumber: google
Stress.
oh  stress ni memang mencabar nak di atur hihi. Boleh juga amalkan minum madu untuk kurangkan stress. Boleh juga telan B complex Shaklee. Sangat membantu mengawal stress yang mencanak- canak.

Haid.
Penyebab keputihan yang lain adalah petanda akan keluar haid atau period.

Hormon.
Perubahan hormon yang sering terjadi sekitar 12 tahun ke atas. Hormon tersebut juga akan menyebabkan masalah keputihan pada wanita. Pada dasarnya, hormon setiap wanita berbeza- beza, ada yang stabil dan ada yang tidak. jadi kenalah stabilkan semula hormon untuk kesihatan dalaman yang lebih baik.



Salah pakai sabun??
Pemilihan sabun yang salah juga adalah punca berlaku keputihan. pilih sabun yang mempunyai pH yang bersesuaian ok. 


RINGANKAN BEBAN KEPUTIHAN ANDA DENGAN CARA SEMULAJADI HARI NI!

Ini bukan  vitamin biasa biasa tapi luar biasa. Siap dengan Landmark Study yang diakui keberkesanannya oleh pihak ketiga!. Lengkap dengan sijil HALAL dan  vitamin semulajadi terbaik. Rugi besar kalau tak cuba hari ini.

Selain membantu dalam masalah keputihan. Sudah pasti dapat bonus lagi. Kenalah rasa baru tau. 


Nak Order cam mana?? senang ja.. 
Whatsapp "Set Keputihan" ke 013 3860068

Kak Nab

A WAHM of a boy and a girl .Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment