MAKAN SUPPLEMENT JAA KA? TAK PAYAH MAKAN NASI??


Sayur apa yang paling sedap??
carrot sedap!
sawi jepun pon sedap..buat sup sayur..nyum nyum
broccoli pon sedap kalau kena cara masaknya.





Tapi yang boleh buat kunyah mentah2 of cozlah carrot kan.
lagi pulak kena carrot yang manis tu..memang tak bleh berenti lah..macam makan kerepek pulak jadinya.



Carrot dahlah sedap, warna cantik, banyak pulak khasiatnya.
Vitamin dan mineral dalam Carrot:
Vitamin A (kaya dengan beta-carotene), biotin, vitamin K (phylloquinone), potassium & vitamin B6.

Untuk lagi senang, apa kata Kak Nab amik supplement jaaa dan mana yang tak cukup baru amik sayuq?? Ok tak?
TAK OK!, sebab..

SEBETULNYA >>Kita kena makan makanan seimbang cukup serba serbi, lepas tu baru makan vitamin atau supplement utk top up keperluan vitamin dalam badan.

HAKIKATNYA makanan kita hari ni dah kurang khasiat berbanding dulu2 (dulu2 is 800-900 tahun lepas sebelum revolusi perindustian).

Jadi Apa Sebab Badan Kita perlukan Supplement atau Makanan Tambahan dalam hidup zaman sekarang ni??

Tujuan untuk:
1.MELENGKAPKAN dos vitamin harian kita.
2.Kebanyakkan buah dan sayuran dah kena sembur racun perosak dan menjejaskan kualiti dan zat tanaman tersebut. Tu Belum kira buah buahan yang kena "wax" lagi.
3.Makanan seharian yang TAK seimbang ( ada ka yang hari2 dapat makan makanan seimbang?..hebat)
4. Pengambilan ubat2 yang ganggu penyerapan zat makanan.
Cth: pil penahan sakit, laksatif, antibiotik.

Supplement atau makanan tambahan memang Sangat perlu untuk tambah semua kekurangan vitamin dalam badan kita.
Untuk jadi lebih sihat bertenaga dan banteras keletihan melampau memang perlu sangat top up badan dengan supplement. Ini bukan cerita dogeng tapi inilah realiti.

Tapi jangan pulak Hangpa makan supplement jaa tak makan nasi, ikan,buah, sayuq naaa . hahaha.
(kang tak pasal2 ada yang tuang supplement dalam pinggan ..kutip makan hat tu jaaa pagi petang siang malam) Please refer rules number 1 . 

Nak Cadangan Supplement Sihat dan Selamat??
Whatsapp Kak Nab Sekarang:
013.3860068

(Sid: 1215924)





Kak Nab

A WAHM of a boy and a girl .Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment