VITAMIN UNTUK DAYA TAHAN TUBUH

Hari ni kita belajar pasal imuniti atau Daya tahan Tubuh.
Imuniti ni keupayaan untuk mencegah penyakit dan melawan jangkitan. Perisai lah kiranya.
Jadi kalo perisai lemah..mudahlah anasir anasir jahat nak serang badan kita..jdlah lemau dan mudah kena sakit.

Kesihatan kita perlulah dijaga luar dan dalam. Barulah betol. kalau beli buah buahan pon kite bukan hanya pastikan luaran kulit dia cantik..tapi kalau boleh nak belah tengok isi dia elok ke tak..

Macam tu juga badan kita (tapi jangan plak hangpa p belah badan , nak tgk isi..nyayerr jer).. kenalah sihat luar dan dalam baru di namakan sihat sepenuhnya. Kita sendiri boleh tahu badan kita sebenarnya sihat atau kita buat buat sihat hihi.

Makanan sunnah macam habatus sauda, minyak zaitun, cuka epal, madu sangat bagus di amalkan ..utk imun dan kesihatan badan. Amalkan hari2 lebih baik.

Imun Booster Shaklee yang terbaik ialah Nutriferon. Memang diakui dapat bantu dalam sistem imun kita. Anak anak yang ambil Nutriferon ternyata susah nak dijangkiti demam , selsema, batuk ( skema pulak ayat Kak Nab Hari ni ..hehe) .

Vita-C Plus Shaklee memang wow , siapa pernah try? salah satu fungsi Vita-C Plus ialah bantu kuatkan sistem imun juga.. Selsema mesti segan segan nak muncul nanti.

Garlic memang tak usah cakaplah kan. memang semua orang tahu fungsi nya sebagai antibakteria dan antibiotik semulajadi yang sangat lah mudah didapati..semua rumah ade bawang putih. cuma hangpa boleh telan ke idak lah kan.. telan mentah2 sape terror?? angkat tangan.
Nak senang telan jer Garlic Complex Shaklee. Settle.

Jadi jangan tunggu sakit baru nak siapkan benteng perisai. Kita kena bina dulu tembok benteng supaya penyakit tak suka nak singgah. Antara Caranya ialah dengan amalkan supplement yang dapat membantu dalam meningkatkan Sistem Imun Badan Kita.



Cadangan Supplement utk Imun Booster ialah:




Nutriferon


Vita-C Plus



Garlic Complex


Zinc Complex



Kuatkan Imun anda dengan Set Imun Booster Natural. Halal dan Selamat dari Shaklee.


"Sakit tu Mahal.Pilihlah untuk Sihat.Itu Lebih Mudah".


Hubungi:

Kak Nab
013.3860068
(Sid: 1215924)

Kak Nab

A WAHM of a boy and a girl .Alhamdulillah.

2 comments: