6 PETUA TURUNKAN KOLESTEROL SECARA SELAMAT

OAT
Tips pertama nak turunkan kolesterol dengan mudah ialah dengan tukar menu sarapan pagi. Ambil sarapan pagi yang mengandungi dua hidangan oats boleh membantu menurunkan LDL , kolesterol jahat sebanyak 5.3% dalam hanya 6 minggu. Kunci Utama kepada kolesterol buster ini ialah beta-glucan, sejenis bahan dalam oats yang menyerap LDL. Oat ni memang sedap, Kak Nab suka campur dengan kismis sedap tau.



TEH
Teh memang terkenal sebagai antioksidan dalam melawan kanser. Selain tu, teh juga merupakan pertahanan terbaik terhadap kolesterol LDL yang tinggi. Hasil penyelidikan yang dijalankan dengan USDA, teh hitam boleh mengurangkan lipid darah sehingga 10% dalam hanya 3 minggu. Penemuan ini telah dimuktamadkan pada kajian yang lebih besar bagaimana teh juga boleh membantu mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.


BAWANG PUTIH
Bawang putih termasuk dalam senarai makanan yang menurunkan kolestrol. Bawang putih juga mengelakkan pembekuan darah, menurunkan tekanan darah dan melindungi dari jangkitan. Cuba amalkan makan bawang putih 2 hingga 4 ulas sehari. 




MINYAK ZAITUN
Ramuan memasak biasa juga boleh membantu kesihatan anda. Minyak Zaitun kaya dengan asid lemak tak tepu yang menurunkan kadar LDL kolestrol. Dan dapat bakar lemak kat perut juga. Siapa tak nak kan. Gunakan minyak zaitun di dalam salad sayuran anda.





BAYAM
Sayur bayam mengandungi lutein, pigmen cahaya matahari yang terdapat pada sayuran hijau gelap dan kuning telur. Hasil kajian di dapati, mengambil ½ cawan makanan yang kaya dengan lutein setiap hari dapat menjadi penghalang kepada serangan jantung. Jom jadikan bayam sebagai ulam ulaman harian anda. Mulakan hari ini!!
 


AMALKAN SUPPLEMENT SELAMAT DAN NATURAL YANG BOLEH MEMBANTU MENURUNKAN KADAR KOLESTEROL ANDA.


NAK TAHU LEBIH LANJUT.



Hubungi:

Kak Nab
013.3860068
(Sid: 1215924)


  

Kak Nab

A WAHM of a boy and a girl .Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment